En mardröm blir verklighet...typiskt!

Jag drömmer ofta (eller inte ofta egentligen, men då och då snarare) obehagliga drömmar om att försova mig. Igår var det fredag den trettonde och natruligtvis så försova jag mig på riktigt. Jag hade ställt klockan på kvart i sex som jag brukar. Vaknade och tänkte att jag nog faktiskt hade tid att ligga kvar i sängen i tio minuter eller så (snozade med mobilen), tolv minuter över sju vaknade jag. Tittade på klockan och tänkte att tolv minuter över sex var ju inte så farligt, lite ont om tid hade jag ju iofs. Tittade på klockan igen och insåg att den var tolv minuter över sju, trodde inte att det var sant. Behövde verifiering, jämförde tiden på mobilen mot tiden på stereon, klockan var verkligen tolv minuter över sju. PANIK!!! Jag ska ju egentligen vara på mitt arbete halv åtta... Sprang in i duschen, sprang ut med hunden, cyklade som en galning och 33 minuter över sju är jag redo att börja jobba. På typ 20 minuter hade jag gjorde det nödvändiga och tagit mig till min arbetsplats och bara förlorat tre minuter av min inarbetade flextid (som i dagsläget är över 15 timmar) . Dock får jag väl erkänna att jag inte riktigt hade vaknat, var lite yr i huvudet en stor del av förmiddagen, som om jag sov ungefär. Jag tycker att jag egentligen borde varit mer pigg med tanke på att jag sov ungefär en och en halv timme längre än vad jag brukar, men det var jag inte, var mest trött och förvirrad.

Tänk att livet alltid ska vara en tävling mot klockan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback