Identitetskontroll

Igår var vi på Systembolaget för att köpa en flaska vin som vi skall ha när vi bjuder på middag i afton. Jag fick som vanligt visa leg (vilket jag upplever som smicker). Jag sträcker fram mitt kökort till systembolagspersonen och jag har nog adrig upplevt en sådan lång granskning av min identitetshandling (eller jo, var nog lite mer långdragen när vi skulle hem från Venezuela och just fått hela vårt bagage genomrotat av otrevliga tölpar). Systembolagsherren granskade och synade. Jag antar att jag inte längre ser ut som jag gjorde när jag för många år sedan tog körkort. Kanske tiden är inne att skaffa nytt, hade ju blivit väldigt jobbigt om han beslutat sig för att det inte var jag på kortet. Frågan är då om han trodde att jag lånat körkortet för att kunna köpa ut - om han antagit det så hade det ju inneburit att jag idag ser yngre ut än vad jag gjorde då jag tog körkort (kring 1998 eller när det nu var...). Och jag som inte ens lyft mig...

Kommentarer
Postat av: Åsa.S

Hahaha, JAG fick visa leg på bolaget nu i sommar, DET är smicker!!!

Postat av: Samuel

Vad trevligt! :)

2007-07-29 @ 13:05:09
URL: http://samuels.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback