Sniken minigolfperson

I fredags (ja, förra veckan...har inte varit någon flitig bloggare ett tag nu) fick vi en inbjudan till grillning och lite minigolf. Hurra vad roligt! Den ytterst goda middagen åt vi i ett vackert hem. Det är så intressant att se hur andra inreder, de vi var hos i fredags har verkligen god smak. Önskar att det kunde se ut lite så i vårt hem, men vårt problem är att vi har för mycket saker (eller för liten yta för att sprida ut alla saker över). Men jag gillar saker...

Minigolfbanan stängde klockan tio, vi trodde godmodigt att det var sista insläppet som var vid 10 eftersom det vore det mest logiska. Vi hade fel. Banan stängde vid 10. Vi var där kanske tjugo i 10 och fick information om att vi kunde ju få spela några banor men att vi var tvugna att avbryta klockan 10 och inte kunde vi få någon rabatt. Det är märkligt att de inte kunde tänka sig att hålla öppet lite längre så vi kunde få spela, det behövdes ju bara en enda person i tjänst och det var ju inte så att de skulle få ökade utgifter för att vi var där. Vi skulle ju betalat sammantaget 200 kr. Den där minigolfpersonen skulle ju fått in 200 kr på kanske 45 minuter, det är bra timpenning!

Istället cyklade vi hem (stod och samtalde en stund och jag passade på att känna mig som Farsor och morsor på stan när jag stod där och skådade ut över horderna av små tonåringar som egentligen borde varit hemma och spelat alfapet med sina föräldrar!).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback