Solros

Detta år lyckades vi tydligen peta ner alla frön i jorden vid just rätt tidpunkt. Vår balkong kan i dagsläget beskrivas som en liten prunkande oas! Det är så fint och mysigt där ute med alla blommor. Om det inte vore för att vädret är riktigt tråkigt hade jag nog kunnat spendera större delen av dagen på balkongen.

Vi har bland annat planterat solrosfrön. Det skulle vara någon form av miniatyrsort. Denna plantor har vuxit och vuxit och är nu över en meter höga - inte vad jag skulle kalla miniatyr. Iofs, om man jämför med "vanliga" så blir väl de flera meter... När sedan (efter långt och tålmodigt väntande) blommorna äntligen började blomma var de små fjuttiga saker. Som tur är är de riktigt vackra med en trevlig citrongul färg.

Solros
Kamera: Olympus E-330

Bilden tog jag igår, då det faktiskt var bra väder. Det var så bra väder igår att vi satt ute och åt, var bortbjudna på grillfest. Mycket trevligt!!!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det här är mamma som använder Johannas dator för att vår lagt av. Riktigt trevligt att ni har så fint på balkongen, jag skulle hemskt [!] gärna komma och titta...Fast jag kan också glädja mig åt att vi såg många vackra blommor vid Ulriksdal i går.

2007-07-29 @ 13:58:38
Postat av: Excessa

hmmm.. Vaddå små o fjuttiga? Vem är det som styr osäger att allt vackert/bra/underbart ska vara stort?
Din solros är mycket vackrare än de långa o stora som jag sett för de andra har ju små korta kronblad o mest mörka mittar.. Din däremot ser verkligen ut som en sol med sina långa gula strålar..
O kameran verkar också rätt okej :-)

Postat av: Samuel

Nja, det var egentligen inte det att jag var så besviken över att blommorna var små, men det var liksom lite snopet när man väntat och väntat och väntat medans det vuxit och vuxit på höjden och så kom det bara små blommor. Men håller med om att de faktiskt är finare än de där vanliga som bara har en stor mörk mitt.
Kameran är underbar! Älskar den verkligen! Man behöver inte vara en bra fotograf och det man fotar behöver inte vara snyggt, det blir kanonbilder ändå!

2007-08-03 @ 17:46:10
URL: http://samuels.blogg.se
Postat av: Excessa

Ah, det är ungefär så med mig också.. tänker imellanåt att "ska jag inte bli stor o vuxen snart".. Tackolov så har jag ännu inte blivit det.. :-)
Waow, en sån kamera vill jag oxå ha.. Tänk bara vilka snygga bilder jag skulle ta på mig *drömmer*

2007-08-03 @ 20:35:24
URL: http://excessa.blogg.se
Postat av: Lena

Så härlig bild på en härlig blomma!

2007-08-06 @ 00:44:47
URL: http://www.lenjangel.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback