Arla morgonstund

Är uppe tidigt och tvättar. Varför är det mest tråkiga saker som aldrig tar slut? Tvätta kommer man alltid att få göra...om man inte anställer någon som gör det åt en eller beslutar sig för att lämna in alla sina kläder på kemtvätt, eller möjligtvis köper nya kläder istället för att tvätta. Samma sak är det med disken, den tar inte heller slut (om man inte börjar äta på engångstallrikar). Roliga saker tar ofta slut. En god kaka tar slut. En bra film tar slut. Sommaren är kort.

En polare har klurat ut ett koncept för en restaurant - potatis! Ett riktigt bra koncept faktiskt! Jag kom med några förslag. Tydligen var inget av dem bra. Har kommer mina refuserade idéer:

Shotglas av potatis
♥ Frysta små potatisar som isbitar
♥ Färgat potatismos i regnbågens alla färger (inte blå för där finns ju blå kongo att ta till)
♥ Potatisfigurer utstansade med pepparkaksformar som man steker, friterar eller äter råa

Kommentarer
Postat av: Johan

Va!?! gillades inte din idé om potatisfigurer? jag tyckte det va en alldeles utmärkt idé! det skulle juh vara jätteroligt, man kan ta stora bakpotatisar och stansa ut figurer ur... jättebra juh!

Postat av: Samuel

Haha visst var det konstigt?! Jag tycker det var en superbra idé! Tänk vad roligt det kan bli, man kan ju anpassa figur efter tillfälle. En romantisk middag kan bestå av potatishjärtan, till jul kan man göra granar och tomtar och till påsk kan man bjuda på potatiskycklingar.

2007-06-17 @ 13:07:15
URL: http://samuels.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback