Att sjunga fel

När jag var liten gick det något program på tv som hette Lagt kort ligger. I en annan tv-serie vill jag minnas att de sjöng signaturmelodin från Lagt kort ligger, det kan ha varit i typ Ebba och Didrik. Jag vet inte vad det var för fel på mig, men jag fattade verkligen inte att de sjöng "lagt kort ligger..." i mina öron lät det som om de sjöng "Lackoleaö..." så det var följdaktligen vad jag sjöng när jag skulle sjunga den låten. Nu i efterhand förefaller det vara väldigt märkligt och kanske lite puckat!

En kompis som jag hade när jag gick i gymnasiet brukade under en period sjunga lite på den där låten som innehåller frasen "...I won't let the sun go down on me..." men hon hade dock missuppfattat texten on trodde att det sjöngs "...I fall if the sun goes down on me...". Det tyckter jag var väldigt roligt! För faktiskt så tror jag att man ramlar om solen går ner på en.

Barn som inte lärt sig engelska sjunger ju så sött när de sjuger på hittapåengelska. Även jag som inte är barn (eller lite barn är jag nog, men det anser jag är sunt!) sjunger på hittapåspråk när jag sjunger med i låtar på språk jag inte kan. Jag gissar att väldigt många människor som talar andra språk än de jag kan skulle skratta åt mig om de hörde min skönsång på för mig främmande språk...men det bjuder jag på!

Sjung och var glad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback