Kakdiet

Ibland (bara ibland!) uppvisar jag vissa brister i min karaktär. Fredag var en sådan dag. Maken jobbade och jag hade verkligen ingen lust att laga mat (det har jag nästan aldrig iofs).  Istället för att äta ordentlig middag som man bör åt jag istället massor med kakor (verkligen massor). Gott och trevligt var det! Till frukost hade maken köpt med sig hem mina favvokakor från ett trevligt konditori så dessa åt jag till frukost och till lunch. På eftermiddagen ställde jag mig på vågen och konstaterade att min kakdiet hade resluterat i att jag gått ner två kilo. Väldigt märkligt! Alla pratar ju om att man ska äta nyttigt för att gå ner i vikt och så går jag ner i vikt när jag ätit kakor. Förstår inte riktigt hur det går ihop. Jag har dessutom inget behov av att gå ner i vikt, men spännande är det när man hittat en diet som fungerar. Vem vet, jag kanske blir en tjockis om 30 år och då är det bra att veta vad jag bör äta för att gå ner i vikt. Undrar om jag kan sälja mitt kakdietkoncept till något företag, typ Viktväktarna eller så, får ta och klura på det där.

Kommentarer
Postat av: Åsa.S

Jag hoppar på direkt! Kan du inte nu för sommaren forska fram en grillat-med-mycket-beasås-diet också?

Postat av: Samuel

Självklart Åsa, det fixar jag! :)

2007-06-20 @ 17:29:24
URL: http://samuels.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback