Konstiga människor

Det finns mycket konstiga människor. I förmiddags när vi var ute och traskade med hunden såg vi en farbror med en märkligt färgglad cykel som var ute och gick med en tämligen besynnerlig utrustning. Med sig hade han en kikare, en liter apelsinjuice, en kikare, en kamera och ett tidtagarur. Jag kan inte alls begripa vad den farborn hade för sig. Initialt funderade jag på om det kunde vara så att han var någon form av ornitologisk person, men behöver man verkligen ett tidtagarur och en liter apelsinjuice då? Spännande och roligt är det att människor är konstiga! Nu under eftermiddagen såg jag en tant som satt på sin balkong och plockade bort skäggstrån från sin haka. Det är fint att människor tar hand om sig. Men jag har svårt att tänka mig att någon tant skulle ha så mycket hakbehåring att hon skulle behöva en lång stund på sin balkong för att avlägsna det. Tycker att det borde räcka med några snabba ryck framför spegeln i badrummet... Men nja, mina kunskaper om tanter är något begränsade.

Imorgon är det måndag. Jag är tjänstledig nästa vecka för att observera verksamheten på ett annat ställe. Ska bli intressant!

Kommentarer
Postat av: Johan

Vad är det för verksamhet du skall observera?
Är det mig du skall komma till och se mig sitta och ha möten hela dagarna? nä, det är nog inte så kul för dig att göra det... du har säkert något betydligt roligare för dig!

Postat av: yasmine

Buffa är världens roligaste ord! Vad betyder det??

2007-06-13 @ 17:02:18
Postat av: Samuel

Johan, jag var på ett väldigt roligt ställe och observerade riktigt spännande saker som jag vill ägna mig åt i framtiden :)
Yasmine, Buffa har jag faktiskt inte en aning om vad det betyder, är nog ett namn...ett namn på ett palats ;)

2007-06-15 @ 19:59:48
URL: http://samuels.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback