2000-talets Katla

Igår efter jobbet var vi först ute med hunden en lång sväng (mycket skönt!) sen åkte vi och handlade mat. Jag gissade att varorna skulle gå på totalt 530 kr, det blev 8,50 kr mer, ganska bra gissat av mig måste jag påstå! När vi åkte hem från affären såg vi något mycket ovanligt. Det var någon form av vägmaskin, liknade lite en kranbil, hade en lång arm som stack fram framför den, stora blinkande lampor baktill, ur den där armen fram på fordonet kom det eld och så sprutade det ut någon vätska. Det där monstret åkte runt och sprutade lite här och var på gatan. Var som att beskåda 2000-talets Katla. Kan inte alls förstå vad den hade för funktion och varför den var ute och for runt så sent på kvällen. Och vad var det där med elden om? Det är faktiskt farligt att åka runt i trafiken med en öppen låga tycker jag! Jag ska senare under dagen posta två dåliga bilder jag tog i farten med mobilkameran.

image45image46

Kommentarer
Postat av: Åsa.S

Eldade de ogräs, kanske...?

Postat av: Samuel

Hm, kanske skulle kunna vara det, men oftast så växer ju inte ogräs mitt på vägbanan...mycket mystiskt det där. Kanske var någon privatperson som hade kollat för mycket på typ Pimp My Ride eller något...

2007-03-27 @ 11:58:55
URL: http://samuels.blogg.se
Postat av: Johan

Båda alternativen är väl rätt sannolika skulle jag säga... men jag tror ju iof mest på nummer ett, rent logiskt. men rent komiskt så är ju alternativ lätt roligast, folk får verkligen för sig så mycket skumma saker... min kollega har t.ex. köpt 7 st bordsfläktar som drivs genom datorns USB-hubb... helt stört fula. jag borde ta en bild o lägga upp...

2007-03-27 @ 18:15:52
Postat av: Samuel

Men Johan, hur kan någon vara så varm att sju bordsfläktar behövs för att kyla ner personen?! Och ja, du borde ta och lägga upp en bild!

2007-03-27 @ 19:21:27
URL: http://samuels.blogg.se
Postat av: Åsa.S

Kanske något sätt att "svetsa" tjälskador på då...?

2007-03-27 @ 20:45:35
URL: http://glansigyta.blogg.se
Postat av: Samuel

Hm, ja det skulle det kunna vara...nu är väl kanske inte jag helt säker på vad en tjälskada är, men det var det säkert! Eller så var det bara en galen man i ett pimpat vägverketfordon :)

2007-03-28 @ 17:31:09
URL: http://samuels.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback