Blodprov och femtiolapp

Gårdagen tog på krafterna. Gick och väntade på att jag skulle få feber, sådant tar på krafterna. Tyckte att jag nog kände mig lite febrig strax innan nio så då åkte vi in (ungefär som om jag hade värkar och skulle ploppa ut en unge). Väl framme visade deras örontermometer 37,5 grader (jag misstänker att det nog kanske var lite högre, hade ju varit ute och hade säkert kall luft i örat). Nåja, utan nämnvärd feber men med dundrande huvudvärk tog de ett blodprov (eller det var väl runt fyra rör eller så). Hon som stack var faktiskt duktig, gjorde inte så väldigt ont. Var hemma 21:18, tyckte jag var effektivt och bra. Idag är jag hemma från jobbet. Skall på återbesök idag vid elva.

När jag var ute och rastade hunden imorse hittade jag en femtiolapp vid sidan av vägen, var lite tveksam om jag skulle ta upp den. Den var ju blöt och lite smustig och hade jag lämnat den där hade den kanske blivit förstörd och värdelös. Sedan började jag misstänka att det kanske var något försök eller så jag deltog i, kanske blev jag filmad i smyg. Spanade i omgivningarna om det var någon som såg ut som de tappat pengen. Såg ingen som såg ut att sakna den. Just där såg jag faktiskt ingen alls. För tillfället ligger den på bordet här framför mig, frågan är ju om jag ska lämna in den till polisen, sätta upp en lapp på en lyktstolpe nära fyndplatsen eller köpa lunch för den. Pengar betyder olika mycket för olika människor, 50 kr kan ju vara hela någons veckopeng, det kan också ha varit någon som hade väldigt många femtiolappar och helt enkelt hade tröttnat på just den som låg vid sidan av vägen. Oj vad svårt, hur ska jag göra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback