Bok, huvudvärk och övergångsställen

Igår läste jag ut Vackra flickors lott av Alexander McCall Smith. Riktigt mysig bok! Fastnade för ett roligt ställe på sidan 209. "Vad betydde det, förresten, att vara för tjock? Vem hade rätt att tala om för en annan människa vilken storlek han eller hon skulle ha? Det var ett slags de magras diktatur, och hon tänkte inte acceptera den. Om de här magra människorna blev påstridigare än de redan var skulle de generöst tilltagan människorna helt enkelt bli tvungna att sätta sig på dem. Det skulle minsann lära dem en läxa! Ha!" Vet inte varför jag tycker just det där var roligt, men det tycker jag. Kanske för att jag sedan i torsdags gått ner över två kilo (vilket faktiskt är en ganska betydande nedgång om man inte är en så generöst tilltagen person). Vet inte om jag är lite rädd för att någon ska sätta sig på mig.

Idag mår jag faktiskt inte så illa längre. Misstänker att jag pressade tänder riktigt ordentligt under natten för jag vaknade med en hysterisk huvudvärk och eftersom jag just nu bör undvika värktabletter har detta varit en något jobbig morgon. Som om inte det vore nog så regnar det.

Körde maken till jobbet imorse. Att köra bil är, som mycket annat i tillvaron, en ständig källa till irritation och frustration. (Haha tycker jag skriver så någon gång i veckan, och egentligen tror jag inte att jag är mer frustrerad eller irriterad än någon annan...eller jo, kanske lite.) Denna lag om att man måste lämna företräde till pedestrians är ju helt galen! Folk kliver rakt ut i körbanan utan någon som helst förvarning! Vet inte folk att bilar tar några meter på sig att stanna?! Dessutom, folk borde inte stå och vänta vid övergångsställen, det är bara puckat och gör att man saktar in i onödan. Man borde ta bort alla övergångsställen. Faktum är
att risken att skadas i en trafikolycka är dubbelt så stor när man korsar gatan vid övergångsställen än på platser utan övergångsställen.

Kommentarer
Postat av: Åsa.S

Ja, visst är det härligt när hon (eg.han) beskriver människor som magra. Vill minnas det från någon av hans tidigare böcker också.
Gu´ vad du gnäller över andra människor när du kör bil förresten! ;-)

Postat av: Samuel

Haha absolut! Nu väntar jag på att den fjärde boken skall komma i pocket. Eller har den redan gjort det?

Absolut! Det bästa vore ju att ge mig en megafon så jag kunde skrika på folk samtidigt som jag kör...

2007-03-08 @ 13:32:22
URL: http://samuels.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback