Brännskada och våffeljärn

Nu har jag inte uppdaterat bloggen på ganska lång tid, har haft annat för mig. Som att sova på min nya kudde, som är väldigt skön. Har dock inte fattat något beslut kring hur jag ska ha det med antalet kuddar. Har testat att sova med endast den nya kudden och testat att ha en annan kudde under den nya. Ännu finns inget slutgiltigt beslut. Testet fortsätter.

Just kollat besöksstatistiken. Trevligt att se att bloggen fortfarande besöks av sina trogna läsare trots att det är fyra dagar sedan jag uppdaterade den.

Köpte take away-föda till middag i afton. Beställde en rätt som skulle vara stark (eller om den kanske var extrastark) och den smakade riktigt bra nästan hela tiden. En av de sista tuggorna bestod av något väldigt väldigt starkt. Misstänker att jag fick tredjegradens brännskada på tungan, det kan ju inte vara hälsosamt.

Tidigare i veckan (kan ha varit igår) köpte vi ett våffeljärn (ja, det var ett impulsköp på en stormarknad). Åt våfflor och var sedan lämnad med ett stort problem, hur gör man rent ett våffeljärn? Märkte att handtaget var lite bristfälligt konstruerat. Hm, kanske borde reklamera det, då kanske vi kan få ett som är något bättre och dessutom är rent...

Kommentarer
Postat av: Åsa.S

Reklamera du våffeljärnet, bättre med ett som är helt och rent!

Postat av: Joha

Jag tror inte man rengör ett våffelgärn. Faktiskt.
Jag äger dock inte ett men jag kan tänka mig att man inte gör det, det är ju väldigt knepigt... man kanske ska torka av det med en fuktig trasa eller nått?
Vi kanske får göra en undersökning i ämnet... hur man rengör ett våffeljärn... :P

2007-03-23 @ 16:43:28
Postat av: Åsa.S

Fuktig trasa m lite diskmedel. /Åsa 37
;-)

2007-03-23 @ 17:05:05
URL: http://glansigyta.blogg.se
Postat av: mamma

Rengör våffeljärnet med hushållspapper medan det är varmt. Eller varm det lite om det hunnit kallna. Undvik dock brännskador grad 1 och uppåt! Torka så noga du orkar och hinner med flera papper. När fettet är varmt är det lätt att torka av. Diskmedel är inte så gott så jag avråder från användaned av sådant eftersom man ska vara försiktig med vatten. (Min kära eltandborste tål nog vatten bättre än våffeljärnet.) Lycka till på våffeldagen nu på söndag!

2007-03-23 @ 20:45:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback