Fästingar och falafel

Vi har köpt 1,69 kg godis. Det är verkligen underbart med godis! Det finns få bra saker med godis, det är onyttigt för de allra flesta delarna av kroppen. Det som är bra med godis är att det smakar gott, man blir glad av att titta på det och det är en fin känsla att kunna tänka på sin stora påse med godis som bara står där och nästan strålar ut onyttighet mot en.

Idag när jag kommit hem från en lång tur tillsammans med hunden såg jag till min fasa årets första fästing, den satt på hennes huvud och när jag skulle plocka bort den så kröp den över på mig, usch! Sedan försvann den, den var på min hand och sedan var den inte där. Den kan ha trillat ner i min tröjärm. Jag ryser när jag tänker på att den kanske sitter på mig och bara är snuskig! Eftersom jag inte vet var den är så kryper det just nu över ungefär hela mig. Vad har dessa små fästingkräk för funktion egentligen? Vem glädjer dessa små verdervärdiga kryp? Vem skulle sakna denna snuskplåga om vi utrotade den? Jag antar att eftersom vi ännu inte utrotat fästingarna fyller de en funktion i näringskedjan. Till de djur som kommer sakna fästingarna i sin kost (om det ens finns något sådant djur) skulle jag med glädje kunna lägga ut små bitar med annan föda som kompensation, tex falafel.

Och med idag menar jag igår, eftersom jag har haft stora problem med att posta inlägg den senaste tiden...

Kommentarer
Postat av: Åsa.S

Det kanske var det som "Katla" gjorde? Utrotade fästingar? ;D När den är klar uppe hos er, ta och skicka den hitåt då!

Postat av: Samuel

Men så måste det ju vara! Du är smart du Åsa! :) Självklart skickar jag ner den när vi är klara här! Dock kan det nog dröja, har hört att det ska bli mycket fästingskit i sommar :( Inte roligt för hunden...

2007-03-29 @ 08:22:22
URL: http://samuels.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback