Feberfrossa, snabbmat och övervikt

Typiskt! Glömde lunchen hemma i frysen... Mina svärföräldrar är hundvakt idag också, vilket är riktigt skönt eftersom jag mår riktigt pyton och säkert skulle kollapsa om jag försökte cykla hem. Hade tänkt att ta med mig mat till jobbet för att ytterligare göra lunchen lite lugnare, men nu blev det inte så. Dessutom missade jag att ta med mig min påse med diverse piller som jag tror att det hade varit lämpligt att fylla på med. Hittade som tur var två Alvedon 500 mg i min väska som jag glupskt slukade, tyvärr var det nog lite sent eftersom jag redan hade hunnit få någon form av feberfrossa.

Feberfrossan och jag gick ut och åt snabbmat till lunch, mycket onyttigt! Tjejen som sålde mig maten var väldigt överviktig vilket fick mig att tänka till lite. Hon äter ju säkert där varje dag, det ingår nog mat i hennes avtal (inte för att vara taskig eller så, men det ingår nog ganska mycket mat i hennes avtal). Jag har ju inte direkt några problem med övervikt (mitt BMI ligger lågt inom kategorin "normal vikt") men ändå reagerar man (jag) och tänkte två gånger innan jag smällde i mig den fettdrypande kaloririka maten. Kanske inte bästa sättet att marknadsföra onyttig mat med en överviktig individ, men samtidigt ärligt och sympatiskt!

Och ja, alla människor är värdefulla och vackra på sitt vis, smala som feta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback