Gårdagen - ölpremiär

På gårdagens stora (över 100 personer) festmiddag drack jag min första öl. Har druckit öl tidigare, men aldrig en hel egen. Slutsatsen jag kan dra av min ölkonsumtion är att öl fortfarande smakar illa. Drack en Bacardi Breezer Watermelon innan, de är väldigt goda. Två snaps, två glas vin, en Baileys och en kopp kaffe med mjölk slank också ner under middagen. Haha öl och sen kaffe, tänk vad vuxen jag blivit...

Det var bordsplacering, sådant tycker jag verkligen illa om! Jag förstår faktiskt inte alls vad meningen med sådant är. Varför sitta och prata med människor man inte känner, som man inte kommer att träffa igen, som man inte har något att prata med om under en hel middag? Ser liksom ingen mening med det. Visst, det är spännande med nya människor som kan tillföra saker till ens tillvaro, men nja, de behöver inte tillföra saker till min tillvaro när jag äter, minglar heller efter middagen.

Tre sunkiga:
1) Det går inte att dansa och känna sig avslappnad i kostym. Trots att jag verkligen störtdiggar min
Morriskostym så är det inte en avslappnad mundering.
2) Öl. Tror inte ens att det spelar någon roll hur många man dricker, öl smakar beskt och illa.
3) Bordsplacering - inget annat än onödigt ont!

Tre festliga:
1) Jag är rätt stilig i kostym om jag får säga det själv.
2) Maten var ok.
3) Det var faktiskt en riktigt trevlig kväll och talen var vackra.

image48

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback