Heroinist, pengar, hundleksaker och bokhylla

Detta var nog min längsta rubrik ever.

Jag ser ut som en heroinist. Har tre blåmärken på underarmarna. Och nej, jag brukar ingen narkotika. Blåmärkena kommer efter tidigare blodprovsundersökningar. Mår väl rätt ok, känner mig lite illamående och har fortfarande spänningshuvudvärk. Pga något levervärde så undviker jag värktabletter just nu. Jobbade idag. Runt tiosnåret funderade jag på att gå hem, vid lunch var jag fortfarande kvar men tänkte fortfarande att jag nog inte borde vara här utan ligga hemma i soffan och sova med hunden på magen. Åt en tugga av min lunch och insåg sedan att det inte skulle fungera att vara kvar så jag lunkade hem. Igår kväll skickade min mor ett sms, hon uppmanade mig att vara hemma idag, det var jag inte. Att man inte lär sig att man ska lyssna på sin mor....
En sak som jag missade att skriva igår var att jag hittade tio kronor i soffan när jag höll på att städa den. Har alltså totalt hittat 60 kronor denna vecka! Visserligen skulle jag ju gissa att det är jag eller maken som tappat den där tiokronan, men det gör inget, känns ändå som om man tjänat den, som om det vore en vinst!

Var och skulle uppdatera hundens leksakssamling under kvällen igår. Hundleksaker är hysteriskt dyra. Jag tycker inte att det är ok att lägga 200 spänn på en liten plast/gummigrej som håller i 20 minuter (max). Vi hittade en repboll som blev mycket uppskattad, den kostade 45 kronor och var hel i ungefär 10 minuter. Det blir ett ganska högt minutpris. Man behöver ju inte köpa hundleksaker, man kan köpa lustiga saker som inte är avsedda för hundar men som passar för hundar som kostar betydligt mycket mindre. Det ska vi göra nästa gång.

Googlade bokhylla igår, hittade faktiskt en som nog skulle passa bättre, faktiskt av samma tillverkare som den vi hade spanat på tidigare. Får se när vi får tid att åka och kika på den.

Kommentarer
Postat av: Åsa.S

60 kronor på så kort tid, köp lotter för pengarna så kanske det blir mer!
Krya på dig!

Postat av: Lillasyster

Stanna hemma!!!

2007-03-07 @ 21:41:04
Postat av: Samuel

Åsa, hm, det hade jag inte tänkt på...men tänk om jag skulle vinna så är det ju inte mina pengar eftersom jag hittade femtiolappen. En etisk klurighet...

Ja, syster, imorgon ska jag vara hemma...

2007-03-07 @ 22:08:14
URL: http://samuels.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback