Kalas, blodsocker och golv

Igår var vi på kalas. Det är inte så ofta man blir bjuden på kalas, ofast är det fest man blir bjuden på. Kalas är en mycket trevlig och totalt underskattad aktivitet. Mer kalas!!! Det bjöds på smörgåstårta. Jag kan nästan inte komma på något som är godare än just smörgåstårta... Egentligen är konceptet ganska konstigt, man gör en tårta av smörgåsar och kombinerar pålägg som man inte alls skulle drömma om att ha tillsammans i vanliga fall. Men på något konstigt vis blir det underbart gott. Utom en gång, var på en fest och hade blvit lovad smörgåstårta, så jag vill minnas att min salivproduktion redan var ökad när jag kom dit, inte så att jag dreglade eller så, var bara väldigt redo att äta...men väl där visade det sig att det var en riktigt otrevlig historia. En skapelse som inte på något vis var värdig att bli kallad smörgåstårta. Kan fortfarande bli lite ledsen och besviken när jag tänker på den händelsen. Har man sett fram emot smörgåstårta och får något annat sunkigt blir man faktiskt besviken!

Gårdagen var dagen för instabil blodsockernivå. Till frukost åt jag muffins och en gigantisk underbar kaka, hur gott som helst! Maken hade tagit vägen förbi ett kondis (ett ord jag inte använder så ofta). Till lunch var det kalaskosten (smörgåstårta och bullar), eftermiddagsfikat bestod av det som var kvar av kakan jag inte riktigt orkat äta upp till frukost och middagen utgjordes av en (åt nästan upp hela) pizza. Hade egentligen tänkt att beställa sushi, men när jag ringde suschistället svarade de att de hade stängt kl 21. Men varför svarade då tanten i telefon? Vem trodde hon skulle ringa? Om jag hade en rörelse där jag svarade i telefon (där jag jobbar nu svarar jag aldrig i telefon, vill någon mig något får de lämna ett meddelande och så ringer jag upp sen...typ) skulle jag aldrig svara efter stängning. Hm, kanske arbetade hon som telefonsvarare... Det har jag faktiskt gjort en gång för länge sedan. Satt på ett kontor och hade som uppgift att svara i telefon och tala om att de som egentligen jobbade där var ute på möte resten av dagen och skulle komma tillbaka på måndag. En person ringde (och ville inte ens lämna ett meddelande). Hade en väldigt lugn eftermiddag och tog mig dessutom friheten att smaka ganska många av deras kakor som de hade i fikarummet. Jag gillar kakor!

Efter kalaset igår skrubbades hela golvet i badrummet (även under badkaret) med avkalkningsmedel och andra starka saker och sedan lade vi en snygg trätrall över det fula golvet. Och ja, man kan tänka sig att det kommer att bli riktigt snuskigt där under, men det kommer det inte, vi är en renlig familj och kommer hålla rent och trevligt under trallen. Jag har nog aldrig träffat på ett så hårt träslag, hoppas innerligt att det inte är från något utrotningshotat regnskogsträd för då får jag verkligen dåligt samvete. Men jag tror inte det eftersom total materialkostnad stannade på ca 1200 kr. Nu känns det så fint på golvet där inne, det känns som att gå på ett båtdäck ungefär.

Kommentarer
Postat av: Åsa.S

Det låter härligt, trägolvet. Underbart att gå barfota på!

Postat av: Samuel

Det jag funderar lite på är om hunden förstår skillnaden mellan pinnar som ligger i badrum med funktionen att agera golv och pinnar som ligger i naturen med funktionen att en liten hund skall ha dem i munnen, slita sönder dem, springa runt med dem samt be någon kasta iväg dem.

2007-03-26 @ 16:10:51
URL: http://samuels.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback