Kuddkvalster och okunskap

I kudden bor det kvalster vilket egentligen inte är så farligt om man inte är allergisk mot dem. Jag är kräsen, riktigt kräsen, när det gäller min kudde. Kudden måste ha en viss höjd, en viss fasthet och kännas på ett speciellt sätt. Har haft en kudde som jag varit så nöjd med en lång tid, den tiden börjar bli lite väl lång nu och jag ansåg mig vara i behov av en ny kudde vilket gjorde att jag idag köpte en idag. Jag återkommer senare (om ett par nätter) med en utvärdering av min nya kudde.

image43

Observerade en stor flock med fåglar. Hur kommer det sig att de inte flyger in i varandra och att alla kan byta riktning samtidigt? Samma sak gäller med stora fiskstim, hur gör det för att inte simma in i varandra? En annan fråga som jag borde fördjupa mig i är hur vattentorn fungerar. Åkte förbi ett idag och då kom jag att tänka på att jag faktiskt inte alls vet hur vattentorn fungerar. Jag vet att man pumpar upp vatten i dem och där ungefär slutar mina kunskaper i ämnet. Det är verkligen mycket jag inte vet...


 

Kommentarer
Postat av: Johan

Välkommen till Hästens-familjen :-)
Jag kan bara konstatera att efter sex månader med min uppsättning Hästens-produkter (säng, täcke och kudde) så är det verkligen en stor skillnad mot andra märken. Man ska inte nöja sig med något mindre än en Hästens.

2007-03-18 @ 20:01:26
Postat av: Samuel

Jag gillar inte Hästens sängar, de är för mjuka för mig, liksom för fluffiga, ser väldigt trevliga och inbjudande ut, men tycker inte alls att de är sköna att ligga i...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback