Nästan påkörd

Blev nyss nästan påkörd av en bil med släp. Föraren körde långsamt och pratade i telefon samtidigt, kom i mötande riktning. Jag skulle svänga vänster och han hade således företräde men han viftade med handen som för att säga "kör före du", så det gjorde jag. Problemet var bara att nu i efterhand tror jag inte att han menade så, han gestikulerade nog bara till den han talade i telefon med. Jag svängde in framför honom och han ställde sig på bromsen. Kunde ha gått riktigt illa för mig. Dagens lärdom för mig: lita inte på någon i trafiken, folk är idioter och cykla mer försiktigt. Dagens lärdom för honom (får man hoppas): prata inte i telefon under bilkörning, gestikulera inte under telefonerande för det ser puckat ut och är farligt!

Det är fint att lära sig saker av livet antar jag.

Kommentarer
Postat av: Åsa.S

Du måste vara försiktig i trafiken Samuel!

Postat av: Mickan

Ja, det är ju ingen som tänker på att man faktiskt mår jättedåligt, och då är det inte roligt att sitta på bussar och tåg fullt med människor. Stackare som blev runtskickad SÅ mycket, det slapp jag som tur var! Haha nej jag slapp, tack och lov!, få bihålorna spolade! Fick du det?

2007-03-14 @ 21:06:45
URL: http://merakladdkakatillfolket.blogg.se
Postat av: Samuel

Åsa, jo, jag ska försöka vara lite mer försiktig i trafiken...jag lovar!

Mickan, jupp jag fick dem spolade. Och när jag sett den GROVA nålen så sade han åt mig "det är kanske bäst om du inte ser nålen..." Eh, liksom lite sent för det!!! Dessutom lät det riktigt illa (som när man sticker en grov nål genom ben) när nålen skulle in :( Men hurra vad skönt det var efter :)

2007-03-14 @ 21:27:47
URL: http://samuels.blogg.se
Postat av: Victoria

Lät ju inte så värst duktig, vi pratade faktiskt om hur nogrann och uppmärksam man ska vara med cyklister i trafiken på körlektionen idag :P för vissa cyklar ju helt galet i innerstan i sthlm iaf :P :P

2007-03-15 @ 00:14:27
URL: http://virraan.blogg.se
Postat av: Mickan

Haha väldigt smidig läkare måste jag säga!Usch låter jätteobehagligt, jag hade nog aldrig vågat det, cred till dig!

Tack så mycket, är redan på god väg :). Och ta det försiktigt på vägarna!

2007-03-15 @ 01:11:48
URL: http://merakladdkakatillfolket.blogg.se
Postat av: Samuel

Victoria, hehe jo vissa cyklister är galna! Tyvärr är många bilister det också... Hm, jag brukar vara rätt hänsynstagande både som cyklist och som bilist, tycker hänsyn är viktigt i trafiken :)
Mickan, jag vågade nog inte egentligen heller...men jag var så slut efter allt runt skickande så jag orkade inte protestera... :)

2007-03-15 @ 06:44:43
URL: http://samuels.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback