Nyheter

Nyheter bör man ju ta del av så ofta som möjligt. Ibland får jag väl erkänna att jag faktiskt inte orkar bry mig om vad som händer ute i världen, men jag vet att jag borde. Det finns olika sätt att ta del av vad som sker i vår omvärld, tidningar, internet, tv, egna efterforskningar etc. Om man tittar på nyhetssändningar på tv, på sändningar där det är en person för vanliga nyheterna, någon för ekonominyheterna och så någon för vädret (ev någon för sporten också) så avslutas ofta sändningarna med att de antingen sammanstrålar där ute på studiogolvet eller iaf vänder sig mot varandra och säger något. Nu till det spännande. Vad är det de pratar om? Säger de "tack för ett bra samarbete och en bra sändning" eller kanske "såg du vad personen som skötte kamera två hade på fötterna, det där var riktigt illa" eller kanske "nu så rör vi på läpparna så det ser ut som vi pratar om något intressant" eller varför inte "blablabla rabarber blabla fafafa"? Varför måste de stänga av ljudet? Jag vill veta vad de pratar om, även om det bara skulle vara något så ointressant som vad väderpersonen hade i sin lunchlåda. Censur är sällan något lysande!

Kommentarer
Postat av: Åsa.S

Det har jag också funderat på många gånger!
"-nej, gå inte än, det måste ju se ut som vi står här och småpratar ju!"
"-ja, just det. OK, jag samlar ihop mina papper såhär då, så kollar du och skrattar lite då."

Postat av: Samuel

Och sen kan man ju fundera på vad de är de sitter och skriver ibland...för man kan ju se när man kommer tillbaka till studion efter ett inslag att de sitter och skriver. Vad är så viktigt att skriva att de inte kan vänta till sändningen är slut?

2007-03-04 @ 11:26:12
URL: http://samuels.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback