Sedeln och väntan

Efter ytterligare funderingar kring sedeln jag hittade tidigare under dagen har jag beslutat att avvakta eventuell åtgärd. Skulle jag gå med den till polisen skulle det kosta samhället mer än 50 spänn för polisen att arkivera den eller vad de nu gör, skulle jag sätta upp en lapp skulle säkert massor med människor höra av sig och kräva mig på pengarna och då skulle det kosta massor för mig.

Har spenderat största delen av dagen på sjukhus idag. Igår var jag mycket nöjd med deras snabba och effektiva omhändertagande. Det tar jag idag tillbaka! Nu är jag missnöjd med dem! Har nog inte upplevt något så respektlöst och ineffektivt! Jag hade fått en tid vid elva. Kom dit strax innan, 55 minuter senare fick jag komma in och träffa läkaren. Sedan fick jag vänta och efter det kom en kvinna och stack mig i armen och tog mer blod. Hon upplyste mig om att jag skulle komma tillbaka efter 45 minuter vilket jag gjorde. Satt och väntade i väntrummet, efter nästan en timme sade jag till att jag faktiskt skulle behöva gå hem och gå ut med hunden men kunde komma tillbaka sedan. Åtgärden blev då att sätta mig i ett rum så jag skulle tro att jag snart skulle få träffa någon, det fick jag inte. Istället fick jag vänta ytterligare. Sedan kom läkaren och pratade lite, efter det - ny väntan. Sen kom en sköterska och tog ännu mer blod och stack en pinne en decimeter in i min näsa (vilket gör att hon typ befann sig med sin pinne mitt i mitt huvud, det upplevdes så iaf). Och fortfarande ingen diagnos, suck.

Kommentarer
Postat av: Åsa.S

Huaäh! Det där med pinnen i huvudet lät inget vidare du.
Hoppas du får en diagnos, eller ännu hellre att du blir frisk såklart, snart!

Postat av: Samuel

Hoppas jag också! :)

2007-03-05 @ 17:43:53
URL: http://samuels.blogg.se
Postat av: Johan

Ibland blir man ju seriöst irriterad på sjukvården.
Och ibland inte.
Jag uppsökte akuten här för två veckor sedan, eller inte jag direkt då, men där var det fart kan jag lova! Duktig personal, men som sagt, det varierar säkert från gång till gång...
har det blivit någon diagnos än..?

2007-03-05 @ 18:31:11
URL: http://jonahs.blogg.se
Postat av: Johan

Snacka om att jag blev förolämpad nu!
när jag skickat min kommentar kom det upp "Vi misstänker att den här kommentaren kan vara "spam"".
och så fick jag skriva ett lösenord för att kunna lägga in inlägget... *morr*

2007-03-05 @ 18:32:05
URL: http://jonahs.blogg.se
Postat av: Samuel

Va?! Vem misstänkte att det var ett spam?! Vad sjukt!!!

Nä, ingen diagnos ännu men jag hyser stor tilltro till att jag får en sådan inom en vecka...iaf med tanke på hur mycket blod de tappade ur mina armar...

2007-03-05 @ 18:54:51
URL: http://samuels.blogg.se
Postat av: Åsa.S

Du är utmanad i min blogg!

2007-03-06 @ 11:53:39
URL: http://glansigyta.blogg.se
Postat av: Samuel

Hm...jag som är så ointressant, dessutom tror jag inte att jag kan komma på sex bloggar jag kan skicka utmaningen vidare till... gissar att jag inte får skicka tillbaka den till dig. Läser nog bara fyra bloggar regelbundet. Men hm, jag ska klura lite på det där så får vi se om jag kan presetera något lite senare...

2007-03-06 @ 12:58:27
URL: http://samuels.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback