Shopping och malaria

Igår var vi och shoppade med några vänner, var mycket trevligt. Kom hem med en t-shirt från Acne Jeans och en tröja från Whyred. Dessutom köpte vi ett nytt golv till badrummet. Det nya golvet är i trä och vi ska lägga det på det nuvarande fula golvet, enkelt (hoppas vi) och bekvämt. Dock lite att betrakta som ett långtidsprovisorium.

image39
T-shirt, tröja, nytt golv, fult golv (som vi har nu).

Min sjukdomsbild är mycket märklig, trodde först att det var någon form av influensa men febern kommer om kvällarna (har gjort det varje kväll sedan i torsdags), håller i sig i sex timmar ungefär, och följs av nätter med svettningar. Under feberperioderna har jag huvudvärk och frossa. När febern väl gått över mår jag helt ok. Symtombilden pekar märkligt nog mot malaria. Helt sjukt! Har varit i kontakt med infektionskliniken (stackars den som jobbar idag, den personen hade nog sett fram emot en lugn dag ägnad åt att mota bort folk med influensa och liknande och så ringer jag och insisterar att jag fått malaria, lite svårare att ignorera gissar jag). Infektionskliniken skall återkomma till mig under dagen för tid för provtagning. Troligast är att jag får åka in när jag har feber och ta blodprov då. Usch, jag hatar vekligen blodprov. Får väl erkänna att det är lite spännande, har aldrig haft malaria tidigare, känner inte ens någon som haft det... 

Kommentarer
Postat av: Åsa.S

Malaria är ju inget bra ju... ;-(
Ert gamla golv förresten, det ser ut att vara samma äckliga som vi har på jobbet. Små präglade rutor som det inte finns en chans i världen att man kan få rent!?
Lycka till med provtagningen!

Postat av: Samuel

Usch ja, det är ett sådant golv. Vi borde ha gjort det för länge sedan, men nja, det blev så mycket renoverande ändå när vi flyttade in så badrummet har fått vänta, men nu står vi inte ut längre. Är övertygad om att det kommer bli en klar förbättring :)

Nä, malaria är ju inte alls bra. Lite intressant att ringa till jobbet och sjukskriva sig pga malaria, den har de nog inte hört tidigare...
Som tur är verkar det rätt lätt att behandla med diverse piller... (Fast jag kanske inte ens har malaria, men nu har jag liksom ställt in mig på att ha det...)

2007-03-04 @ 11:29:09
URL: http://samuels.blogg.se
Postat av: Johan

Tycker du inte malaria låter lite väl långsökt? Har du varit i något exotiskt land? vänta, det hade du juh... hm. det kanske är så långsökt iallafall...

Nu verkar det förövrigt som mitt blogg-helvette har fått för sig att publicera sig :-)

2007-03-04 @ 15:04:07
URL: http://jonahs.blogg.se
Postat av: Samuel

Tror inte att det är så långsökt som man lätt kan tro...jag var på ett ställe med HÖG malariarisk, viiserligen bara över dagen, men det räcker ju med ett litet stick av en sådan där snuskig mygga så är man körd... Och symtomen kan komma efter 3-12 månader. Vi har läst på här hemma :) Sitter och väntar på att kvällsfebern skall inträda så jag kan åka in för provtagning, bara för det kommer jag säkert hålla mig kry ikväll...

2007-03-04 @ 16:04:29
URL: http://samuels.blogg.se
Postat av: Johan

haha, vet du varför min blogg uppdateras varje gång du trycker på uppdatera? jo, för jag har hittat funktionen "redigera stilmall". Så nu hackar jag kod hejvilt här... eller ja, jag bytte färg och försöker få upp en bild, den verkar inte riktigt hänga med... och jag har inget webbhotell att slänga upp lite bilder på som jag kan länka till "huvudet" lixom. men men. det är roligt :-)

Jag hoppas att du inte har malaria! det vore lite jobbigt säkert... Men å andra sidan lite koolt, det är ju inte många i sverige som har det ;-)

2007-03-04 @ 16:13:27
URL: http://jonahs.blogg.se
Postat av: Samuel

Men inte måste man väl ha ett webbhotell för att slänga upp bilder i huvudet? Man kan väl bara spara upp dem på sin blogg utan att publicera?

Jo, lite jobbigt är det säkert, fast det sköna vore ju att få en förklaring till min feberfrossa om kvällarna... Tror man behandlar med tabletter typ.

2007-03-04 @ 16:24:28
URL: http://samuels.blogg.se
Postat av: Johan

mmm, jag trodde det skulle gå att slänga upp bilder här oxå.. men den verkar inte fatta att jag lagt upp en bild, eller iallafall så visar den inte. jaja, orkar inte hålla på mer nu. jag är nöjd med mitt minimalistiska uttryck på sidan :-))

2007-03-04 @ 16:38:53
URL: http://jonahs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback