Stora frågor att fundera kring

Två saker har jag klurat på i några dagar, två riktigt stora frågor.

1) Strax innan den där stora smällen som var början på universum typ skall ju allt ha dragit ihop sig till en liten boll. Det jag inte kan förstå är vad den där bollen var i, det måste ju varit något runt bollen. Om man lägger en boll på ett bord är det ju bord under och luft kring och över, men hur gick det till här?

2) Universum är oändligt sägs det, samtidigt sägs det att det hela tiden expanderar. Hur kan något som redan är oändligt expandera? Jag får det inte att gå ihop...

Kommentarer
Postat av: Rutger

Dessa frågor kanske det inte är meningen att vi ska fundera på - varför blir folk sinnesssjuka, tror du...?

2007-03-29 @ 22:57:07
Postat av: Samuel

Hm, jag trodde att det var diskmaskinsmarodörerna folk blev sinnessjuka av...men du har kanske en poäng där.

Postat av: Johan

Jag ska nog ta o tillägna ett helt blogginlägg åt denna fråga under helgen! :-)
I like it, och jag har en teori ;-)

2007-03-30 @ 08:35:39
Postat av: anna wintour

*
*
vill du tjäna pengar på din åsikt?
*
*
*

2007-03-30 @ 09:53:04
URL: http://annawintour.blogg.se
Postat av: Samuel

Jag är inte den som tackar nej till pengar...kan jag dessutom få pengar genom att bara tycka saker, att ha en åsikt, är ju lyckan gjord! Jag tycker väldigt många saker!

2007-03-30 @ 13:05:42
URL: http://samuels.blogg.se
Postat av: Samuel

Johan, spännande! Ser mycket fram emot din teori!!!

2007-03-30 @ 13:51:40
URL: http://samuels.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback