Vår, tv och pappersinsamlingsgubbar

Vad lycklig man blir av att det är vår i luften!!! Det är varmt, solen skiner och det går snabbt att cykla igen! Vilken enorm skillnad det är mellan att cykla i snöslask och cykla på asfalt. Dock har jag nog för lite luft i mina däck, tyckte att det var en bra idé när det var halt. Inbillade mig att jag fick mer fäste med mindre luft, nu när det inte är halt känns det bara trögcyklat. Vår! Hurra! Är nästan så man skulle kunna fälla ner taket på bilen en underbar dag som denna. Om vi ska köpa ny matta blir nog det enda sättet att få hem den genom att fälla ner taket och låta mattan sticka upp (om vi inte tar den i andra bilen, men det blir inte lika roligt).

Idag ska tvn komma tillbaka (den har varit på någon form av reparation). Ska bli skönt, är nästan så man får lätt huvudvärk av att sitta och försöka stirra på den där superlilla tvn. Vi fick tillbaka tv4 igår till min stora lättnad. Jag tror faktiskt att jag lyckades med att ställa in dvd-spelaren så den spelade in 24 åt maken.

Igår bar jag ut papper till insamling. Hos oss går det till så att man ställer sin påse vid vägen sen kommer det två farbröder med en stor lastbil och hämtar allt. Tittade lite på dem när de hämtade igår (det är alltid mycket trevligt att titta på när andra arbetar). Hade inte riktigt funderat på det tidigare, men var hysteriskt ont i axlar, rygg och armar dessa stackars människor måste få. Det måste ju gå att lösa på ett bättre sätt. Vore det exempelvis inte smidigare om de åkte ut med en stor behållare kvällen innan som folk fick lägga sitt papper i och som sedan någon mekanisk anordning på den stora bilen kunde lyfta upp och som de sedan kunde köra iväg med? Vem kan jag ringa för att meddela att jag har en lösning på deras besvär? Fast de kanske inte lider av några besvär, de kanske skulle bli arbetslösa (eller iaf behöva gå ner i tid) om man effektiviserade deras arbete och det kanske inte vore så poppis.

Kommentarer
Postat av: Johan

hehe, jag fick värsta bilden i huvudet nu när jag tänkte på dig körandes bil med en matta stickandes ut ur baksätet... det ser väldigt lustigt ut kan jag meddela ;-))

Postat av: Samuel

Haha visst är det en underbar bild, jag kan verkligen se det framför mig också, helst en riktigt stor matta också :) Bara det inte regnar...

2007-03-13 @ 18:17:33
URL: http://samuels.blogg.se
Postat av: Johan

haha, då får maken hålla ett paraply över dig när du kör ;-))

Jag tycker du får spamma min blogg hur mkt du vill :-) jag tycker det är kul!

2007-03-13 @ 20:27:33
URL: http://jonahs.blogg.se
Postat av: Samuel

Hm, det var inget dåligt förslag, fast då får jag köra långsamt (vilket inte riktigt ligger för mig) annars kommer vårt paraply vända sig åt fel håll och då ser det bara fånigt ut...

2007-03-13 @ 20:50:49
URL: http://samuels.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback