Balklänning

Jag är en snäll storebror. I födelsedagspresent fick min syster en balklänning. Så under gårdagen ägnade vi åtta timmar åt att sy, eller hon stod mest stilla och försökte akta sig från nålar och jag kröp runt på golvet med nål och tråd. Som vanligt var jag nog lite av en tidsoptimist. Trodde inte att det skulle ta så lång tid...vi hade ju nästan gjort färdigt överdelen vid ett annat tillfälle och jag tyckte att det inte borde ta så lång tid. Men när man måste sy en massa utan maskin, då tar det tid. De sömmar etc som gick att sy på maskin gick rätt snabbt. Tyget är ett underbart vackert thaisiden (färgen och dess höga kvalitet framkommer tyvärr inte riktigt på bilderna). Designen är påhittad.

image57


Igår ringde en supersnorkig person från Frankrike. Han verkligen ansträngde sig för att låta fin och haha vad underbart töntig han var!

Kommentarer
Postat av: Åsa.S

Vilken fena du är på att sy Samuel! Tänk den som hade en sån storebrorsa...
Trevlig helg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback