En riktigt puckad tant!

Som vanligt finns det mycket att bli upprörd över! Ännu en gång upplever jag mig nödgad att genom detta inlägg visa mitt yttersta förakt gentemot dåliga konsumenter. Här kommer scenariot:

Jag står i kö i matvaruaffären och har lagt upp mina varor med streckkoden åt rätt håll (tänk att det faktiskt finns folk som ännu inte fattat hur man lägger upp sina varor på ett korrekt sätt på bandet år 2007, det är verkligen ett bevis på att det finns otroligt många puckade människor där ute). Tanten före mig (med fula glasögon i en vedervärdig lila färg, är nästan klar, bortsett från två ostar som hon håller i handen. Hon frågar kassapersonen vad de kostar och väljer sedan den billiga. Visst, jag kan förstå att alla kanske inte har råd att köpa vilken ost som helst och det är helt ok, men man tar INTE med sig båda till kassan. Undrar man vad något kostar frågar man någon ute i affären!!! Nu kommer den där stackars kassapersonen bli tvungen att antingen stänga sin kassa och gå och lämna tillbaka osten eller kalla på någon som hämtar den. Oavsett kommer osten ligga i en temperatur som denna ost inte alls var avsedd för. Många ostar är kylvaror!!! Puckade puckade tant! Ibland blir man bara matt. Tyvärr slutar inte historien här.... Idiottanten har naturligtvis "glömt" att betala för påsar och den snälla kassapersonen skänker bort påsarna för att kassapersonen antagligen inte orkar med tanten längre.

Tänk vad världen skulle vara bättre om folk bara kunde tänka lite längre...jag begär inte mycket längre...bara lite lite längre!

Kommentarer
Postat av: Åsa.S

Vart har ditt bloggande blivit av?
Hoppas att det är för att du har massa kul saker för dig och att allt är bra!

Postat av: Samuel

Hm, jag vet väl inte om jag haft en massa kul saker för mig, men en massa saker har jag haft för mig iaf...men jag ska bättra mig, jag lovar! :)

2007-05-11 @ 22:54:06
URL: http://samuels.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback