Imorgon kommer min cykel vara stulen

Stödet på min cykel är trasigt så den kan inte stå upp utan att ha framhjulet intryckt i ett cykelställ. Man skulle kunna tänka att det var ett litet problem, men nja, det är nog lite värre än vad man kan tro. Det är väldigt problematiskt på morgonen när jag ska parkera cykeln vid min arbetsplats, det gäller att det inte är fullt i cykelstället för då blir det jobbigt (eftersom jag alltid har lite ont om tid). I Sverige gillar vi inte att vara bredvid varandra. Om man sitter på ett tåg, på ett fik, i en biograf så sätter man sig inte bredvid någon annan om det finns någon annan plats att sitta på. Detta gäller tydligen även cyklar. Man lämnar gärna lite mellanrum mellan sin egen cykel och alla andras cyklar. Iofs så kanske det kan bero på att det faktiskt är lättare att låsa cyklen om det är lite utrymme kring den...eller så är det bara för att vi bor i Sverige och inte tycker om att vara bredvid varandra. Det har faktiskt hänt att jag flyttat lite på andras cyklar för att få plats med min egen, så får man inte göra. Fy på mig! Men jag flyttar bara på dem lite och på ett väldigt respektfullt sätt. Jag brukar tänka att den som äger cykeln säkert ser mig nu så jag får se till att behandla cykeln med värdighet och respekt.

Idag när jag kom hem var det fullt i cykelstället utanför vår port (cykelstället är litet och rymmer bara ett fåtal cyklar). Det fanns plats i cykelstället utanför grannporten så jag ställde min cykel där istället. Imorgon när jag ska till jobbet är jag säker på att jag kommer att få panik för att jag kommer vara övertygad om att någon har stulit min cykel. Kommer säkert dröja ett pat minuter tills jag kommer på att jag ställt den på ett annat stället. Oj vad jobbigt det komemr bli!

Kommentarer
Postat av: Åsa.S

Hur gick det? Kom du ihåg var du ställt den, eller ringde du polisen?

Postat av: Samuel

Jag ringde inte polisen, men visst uppstod lite förvirring i mitt huvud när inte cykeln stod där den brukar...det är märkligt vilken vanemänniska man är.

2007-05-25 @ 17:41:32
URL: http://samuels.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback