Musiklyssnare

Det finns (tror jag) olika sorters kategorier av människor när det gäller att lyssna på musik.
  1. De som väljer en skiva med omsorg, lyssnar på varje spår, hittar godbitar, lyssnar på skivan igen, ställer den i sin samling. Tar fram den igen, lyssnar till varje spår igen. Ringer en kompis och berättar om hur underbart just låt 5 är och speciellt från minut 2 fram till ungefär 3,20. Köper en ny skiva (eller laddar ner - ofta för att det är svårt att få tag på just den här speciella musiken, eller av ren snålhet) och upprepar samma procedur.
  2.  De som lyssnar på radiomusiken. De uppger vid förfrågan att de gillar blandad musik. De har svårt att nämna någon artist eller grupp de tycker om lite extra mycket. Om personerna i denna kategori skulle köpa en skiva blir det säkert en blandskiva. Laddar de ner någon enstaka låt är det nog något som redan spelats mycket på radion. I sin mp3-spelare har dessa lite av varje.
  3. De finns de enspåriga, de som bara lyssnar på en enda låt tills den är sönderlyssnad. De som kan lyssna på en och samma låt i flera timmar, i flera veckor, under nästan en månad...utan att tröttna. Sedan byter de låt och upprepar samma sak igen och igen och igen. Dessa människor har ganska många olika låter i sin mp3-spelare eftersom de lägger in den låt de vill höra på "repeat one" varje månad eller så utan att ta bort någon.
  4. Sen finns de ju de som gör lite hur som helst, men de är ju inge roliga att skriva om.
Personligen så är jag en typisk "kategori 3"-idiot.

Om de ringer från
Ring så spelar vi på lördag får jag ångest! Jag testade den där frågesakenpå deras sida och om man svarade rätt på sju frågor i rad så skulle man skriva in sitt namn så kanske de ringer på lördag. De brukar dra en rad av det stora antal de får in och ringa den personen. Att få sju rätt i rad var inte svårt alls, fick jag massor med gånger! Det svåra var att välja vilken låt jag skulle önska - detta trots att jag tillhör kategori 3. Jag ville ju liksom inte önska samma låt varje gång utan variera mig lite. För en kategori 3:a är det svårt!

Kommentarer
Postat av: Mickan

Haha rolig uppdelning:P. Jag är nog nr. 1 med topping av nr.3!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback