Svårmodigt regn, puckelryggsfördel och tanttankar

Veckan började med regn, vilket på något vis är passande. I fimer (som exempelvis Moulin Rouge som vi såg igår eftersom maken, trots att dvdn står i vår hylla, inte sett den) återspeglas ofta sorg, drama och andra lite svårmodiga tillstånd genom nyanser av grått och just regn. Måndagar är ofta lite svårmodiga eftersom helgerna nästan undatagslöst är roligare än arbetsveckan och denna måndag regnade det. Ungefär lika passande som besvärande.

Såg en gubbe med puckelrygg (eller det var inte riktigt en puckel utan mer bara en stark krök av ryggraden) som traskade i regnet med paraply. Eftersom kröken var där så upptog hans överkropp en större yta under paraplyet (eller heter det paraplyt?) än vad som är fysiskt möjligt för oss upprättgående. Det måste vara en av de få fördelarna med en kraftigt krökt ryggrad.

Igår innan jag somnade hade jag en (vad jag iaf då upplevde) djup filosofisk tanke. Gissa om vad... Jo, om tanter naturligtvis. Varför kretsar så mycket av min tankeverksamhet just kring tanter?! Tyvärr jag jag inte komma på vad det var jag tänkte, men det var något smart...

Kommentarer
Postat av: yasmine

Tanter, kan vi tänka på nåt annat när vi är omringande varje dag o kämpar för vår överlevnad???

2007-05-29 @ 09:35:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback