Umeå...för sista gången

 
Har varit i Umeå över en natt, kom hem igår kväll. Usch vad det var kallt där och inte ens björkarna hade slagit ut. Umeå är det björkarnas stad? Eller är det någon annan stad som har björkar? Är det inte lite konstigt att en stad försöker profilera sig genom ett så pass vanligt träd... ok om man hade valt någon mer exotiskt eller exlusivt...men nja, en björk är det väl ingen som bryr sig om vidare mycket.

Kursen slutade strax efter lunch och då tänkte jag att jag skulle kunna traska ner på stan en sväng. Följde skyltarna mot centrum. Efter ett tag var jag framme vid vad jag tror var centrum, det var typ en livsmedelsaffär och kanske något mer. Gjorde en distinkt u-sväng och gick tillbaka. Tänkte att jag lika väl kunde åka till flygplatsen och hänga där resten av tiden fram till flyget skulle gå (strax efter fem). Dock visade det sig att flygbussen inte gick då jag ville resa. Ni trogna läsare minns säkert att jag åkte taxi första gången jag var i Umeå men att jag åkte buss andra gången. Det upplevdes som mycket trevligare att åka buss eftersom kostnaden var mycket lägre jmf med taxi. Denna gång så beslutade jag mig för att det måste ju gå att traska till flygplatsen, tittade lite på en uppsatt liten karta och så traskade jag åt det håll jag trodde var rätt. Till min stora förvåning och glädje fanns det faktiskt gång- och cykelbanor hela vägen fram till flygplatsen, hur bra som helst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback