Gardiner och en liten vit...

Nu har jag inte skrivit något på länge, på väldigt länge faktiskt. Orsak: har inte orkat. I lördags var vi och köpte tolv meter tyg som ska bli gardiner. Jag är egentligen inte vidare mycket för gardiner. Har inte levt med gardiner på säkert åtta år. Men i Nice låter det ganska mycket från vägen så vi fattade ett gardinbeslut. Dock får jag tillstå att tolv meter tyg är tämligen besvärligt att hantera, att tyget är tjockt (har bra ljudisolerande egenskaper) gör inte saken lättare. Vi har delat upp tyget i fyra delar och räknar med att det skall vara lagom för vårt ena fönsterparti.  

Min franskakurs traskar på. Väldigt rolig är den! Igår upplevde jag mig dock nödgad att försköna verkligheten (mycket!). Det skulle berättas hur mycket frukt man åt (på franska, det var en övning alltså - inte någon form av nutritionsförhör...även om jag (pga skam) upplevde det som det). Då sade jag att jag äter två frukter i veckan vilket inte alls är sant...men alla andra åt så många (typ 14 stycken per veckan) och jag ville inte framstå som en väldigt dålig människa. Dock misslyckades jag, pga att alla andra åt så mycket frukt. Jag framstod som en dålig människa, men tänk om jag hade sagt att jag under största delen av året äter ca 1 frukt i månaden - då hade jag nog framstått som ungefär lika värdelös som en...ja som en onyttig person. Under citrusmånaderna (de månaderna då citrusfrukter smakar gott) äter jag av dessa på mer regelbundern basis. Annars är jag generellt mot frukt! Och bra som 17 mår jag ändå!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback