Höstförändring och tankningstant

Hösten brukar ju kanske vara mer en tid då man drar en gammal filt över huvudet, dricker varm choklad och går i ide. Förr oss har nu hösten officielt nu tagit avstamp med ledorden "ut med det gamla och in med det nya". Förändringens vindar har susat genom vårt hem. Ett bokskåp i sovrummet har flyttat ut och vår stora bokhylla i vardagsrummet har äntligen flyttat till ett nytt hem (där jag är säker på att den kommer att få det bra). Tre nya sideboards har efter viss möda tagit form i vårt vardagsrum. Ack så snyggt det blev!  

Igår kväll var vi och handlade, innan så skulle bilen tankas. Vi nyttjade en liten "tanka-själv-och-vi-ger-ingen-service-och-går-något-sönder-har-vi-bara-angivit-ett-telefonnummer-som-vi-antagligen-inte-svarar-på-men-vår-bensin-kostar-faktiskt-ett-öre-mindre-än-alla-andras-bensinmack". Vad säger man om tanter egentligen, de är ju bara för härliga. Innan oss i kön mot pumpen var det en tant som noterade att hennes tanklock måste flyttat sig till andra sidan om bilen, hon stod och tittade en stund på bilen och sedan beslutade hon sig för att det bästa var nog att vända bilen så tanklocket kom på samma sida som pumpen. Tänkt och gjort. När hon sedan skulle kliva ur bilen hade hon ställt sig så nära pumpen att bildörren slog i när hon öppnade den. Jag tror inte det var denna tants bästa tankningstillfälle. Men hon roade mig aningens.

Kommentarer
Postat av: mamma

"Tant" är en beteckning jag brukar vara lite skeptisk mot. Men ju mer jag läser dina blogginlägg, desto hellre kan jag tänka mig att jag är en tant. Fast nog tankar jag bilen lite smidigare än de tanter du visar och berättar om. (Fast hon på filmen var kanske inte tant?)

2007-10-01 @ 19:10:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback