Kollektiv städning - ett onödigt ont!

I fredags var det hemmakväll med god pizza, gott sällskap och gott vin. Bättre kombination för just den fredagskvällen har jag svårt att tänka mig!  

I lördags hade vi städdag i vår bostadsrättsförening. Jag passade på att jobba istället, visserligen slutade jag vid ett så de hade inte städat klat när jag kom cyklandes tillbaka. Jag förstår faktiskt inte varför man måste hålla på med sådant! Varför ska jag ta av min fritid för att städa i källare, trädgård och på diversa andra ställen? Det finns faktiskt människor som livnär sig på att att göra just sådant? Är det verkligen rättvist mot dessa individer när vi som har råd att betala för att någon ska kratta löv åt oss gör det själva? Nä, det är det faktiskt inte! Dessutom tycker jag att min fritid är för värdefull för att jag ska ägna den åt att skura ett källarplan eller något i den stilen!

Kommentarer
Postat av: yasmine

Det var alldeles för mycket vin......

2007-10-09 @ 22:05:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback