Nya ord

Nu har jag inte skrivit något här på en mindre evighet. Vad kan det bero på... Jo, att jag faktiskt inte haft tid.

Igår blev vi äntligen av med den gamla bilen, den hämtades av en lastbil och kördes bort. Lite vemodigt var det allt, men ack så skönt samtidigt. Den kommer att leva vidare i andra former. Delarna från bilen kommer att leva vidare i andra bilar och glädja nya förare. Känns fint och uppfriskande kretsloppigt (ja, det är ett nytt ord...nu).

Ett annat ord som också är nytt är enirat. Man kan
googla saker så varför skulle man inte kunna enira någon. Ett bra sätt om man söker ett nummer eller en person. (Ok...jag har hittat på ordet, men det är ju så man utvecklar språket, skulle ingen hitta på nya ord skulle vi säkert ha ett språk som bara bestod av små gutturala läten eller så.)

Ett sätt att söka rätt på människor är Facebook. Det finns otroligt många människor på Facebook och det finns nästan lika många människor som samlar på andra människor. Jag har inte riktigt förstått varför... Men nja, det är väl som allt annat i livet en tävling. Jag är ju lite av en tävlingsmänniska ibland (om man bortser från när det gäller att facebooka (ännu ett nytt ord). I tisdags, får jag erkänna, förlorade jag. Mycket irriterande! Någon cyklade faktiskt förbi mig. Hur det gick till begriper jag faktiskt inte. Jag cyklar ALLTID snabbast. Måste haft en riktigt dålig dag i tisdags.

Kommentarer
Postat av: Johan

you've been facebooked :P

2007-10-22 @ 10:32:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback