Så, vad blev det för middag igår?

Igår var jag på min franskakurs. Väldigt trevligt! Den går så underbart lagom långsamt. Känner liksom ingen stress över att behöva råplugga konstant utan kan plugga med lust och glädje när jag känner att andan faller på. HURRA!  

Till middag åt vi tonfisk (inte från burk utan från fiskdisken) och potatismos med tryffelolja (verkligen gott!). Det är alltid svårt att komma på vad man ska äta till middag. Funderar ofta kring vad andra männikskor egentligen äter. Om jag hade en butik skulle jag erbjuda tjänsten "Veckokundvagnen". En kundvagn med alla råvaror, ingredienser etc som man behöver för en hel veckans matlagning (dessutom utförliga instruktioner om hur allt skall användas). Dessa färdigpackade kundvagnar (lämpligtvis packar man maten i kassar i kundvagnen så det är lätt att få hem allt) placerar man vid kassan så man bara behöver gå in, hämta en och betala. Hur smidigt som helst!

Kommentarer
Postat av: Madde

Det var en himla bra idé! Jag å min sambo lider av detta problem, vad äter vi? vi kämpar varje vecka eller försöker komma på åtminstone en vecka framåt... jag har inte världen fantasi mycket bra lösning!

2007-10-12 @ 10:33:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback