Skit!

Denna vecka började inte bra. Igår när jag skulle till jobbet hade en fågel bajsat på min cykelsadel (igen!). Varför?! Varför ska de alltid sikta på just sadeln, om fåglar nu absolut måste uträtta sina behov på min cykel varför måste de sikta på sadeln? Kan de inte exempelvis skita på ett hjul eller så? Konsekvensen av avföring på sadeln blev att jag fick stå upp och cykla hela vägen till jobbet och hela vägen till franskakursen på kvällen. När jag skulle hem från franskan kunde jag sitta ner för då spöregnade det. Jag vet inte om jag faktiskt inte hellre hade stått och cyklat än bli helt genomblöt i regnet. Men ja regnet tvättade bort fågelbajset iaf.  

Veckan fortsatte inte heller vidare bra. Vi försov oss imorse. Vaknade 07:12. Jag börjar jobba 07:30. Kom tre minuter sent (och eftersom vi har flextid så var det ju ingen fara). När man försover sig blir verkligen hela dagen knäpp! Vi måste varit väldigt trötta som lyckades ignorera två mobiler som lät och en stereo som spelade radiobabbel och musik. Trots att jag sovit mer än en timme längre än vad jag brukar så är jag inte alls pigg.

I ett försök att kompensera mina brister (när det gäller att ta sig upp ur sängen) var jag ute och sprang en runda med hunden i släptåg. Sedan kan man givetvis tvista om vem som egentligen släpade på  vem....

Kommentarer
Postat av: Victoria

haha ja ibland undrar man hur dessa fåglar egentligen siktar :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback