Vilken lördag...

Imorse när jag vaknade var jag vid gott mod, det var lördag och vi hade planerat att åka och köpa gardiner till vår lägenhet på Rivieran. Så blev det inte. Istället ringde min syster som lånat vår gamla bil och talade om att den stod på motorvägen. Suck! Hon hade föräldrarnas bil så vi lånade den eftersom vi förutsatte att vår cab var för lätt för att dra den ganska tunga bil som stod och väntade på motorvägen. Först var vi och lämnade hunden hos föräldrarna eftersom vi inte hade en aning om hur lång tid det skulle ta att få bort bilen. Vi spenderade ett par timmar med att bogsera hem bilen, fick ta en annan väg eftersom man inte får bogsera längre än till närmaste avfart på motorvägen. Allt gick bra tills vi var ungefär 60 meter från vårt hem. Då mitt i en korsning gick bogserlinan av. En polis som råkade vara i närheten hjälpte maken att knuffa bilen genom korsningen. Väl hemma tog vi med oss vår andra bil och föräldrarnas bil, lämnade föräldrarnas bil till syskonet och åkte med vår cab och hämtade hunden sedan åkte vi hem. Sedan var lördagen ungefär slut...och jag med den.

Dessutom blev det inga gardiner och det var lite ledsamt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback