Allt som bubblar är inte champagne och naturens gång samt sallad av jurister

Torsdag 30/8

Imorse väckte maken mig med de vackraste av liljor, nämligen de vita - min favvo! Han hade även gjort snittar till frukost. Till dessa serverade han champagne. Inte mousserande vin, vissa kallar ibland mousserande vin för champagne, visserligen är ju champagne mousserande men allt mousserande vin är inte champagne. Det är ju lite som om man skulle kalla Kalles kaviar för Beluga...


Efter frukosten tog vi bussen till Monaco och gick på Musée Océanographiqe och tittade på de spektakulära fiskarna i de nästan lika spektakulära akvariumen.


Såg en fiskmås som hade fångat en duva och en tant i festlig solskärm som försökte rädda duvan. För fler duvor är ju vad världen behöver... Ibland kanske det är bättre att låta naturen ha sin gång.


Lunch åt vi hemma i Nice. Åt en sallad som enligt menyn skulle inehålla advokat. Jag är i vanliga fall inte lagt åt ett kanibalistiskt håll... De måste haft en riktigt dålig översättare som översatte avocat till lawyer. Salladen var god. Sen gick vi till stranden. Har bokat bord på en fisk- och skaldjursrestaurant, ska äta en ''skaldjursplatå''. Hurra för mig som fyller år idag!


Kommentarer
Postat av: Lillasyster

"Såg en fiskmås som hade fångat en duva och en tant i festlig solskärm som försökte rädda duvan."
Hur var det nu igen med syftningsfel...? Hade fiskmåsen fångat in duvan OCH tanten, i en festlig solskärm? Eller var det den fesliga solskärmen som försökte komma till duvans och tantens undsättning?
De drillar oss hårt på juristlinjen när det gäller sånt här, och hade det varit en jurist som hade skrivit det här så hade hon eller han definitivt förtjänat att bli dränkt i vinegrett och sedan uppäten.

2007-09-07 @ 16:03:47
Postat av: Lillasyster

Ps. Jag hoppas att du hörde min skönsång på ditt mobilsvar, på din stora dag? Kram!

2007-09-07 @ 16:04:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback