Bio

I torsdags var jag och maken på bio, såg 2 dagar i Paris. Filmen skulle enligt information vid bokning av biljett samt tryckt information på själva biljetten börjat vid kl 20.30. Kl 20.32 blev vi, efter att ha blivit antastade av en galen tant i lobbyn som tyckte att vi skulle bjuda henne på popcorn, insläppta i salongen. Efter att ha suttit och tittat på reklam i närmare en kvart blev vi bjudna på en tom duk ett par minuter för att sedan igen bli serverade reklam i ytterligare fem minuter. Sedan började filmen. Den var inte så bra faktiskt. Att jag dessutom var riktigt irriterad över att ha betalat pengar (eller egentligen inte eftersom vi hade företagsbiljetter) för att sitta och titta på reklam i 20 minuter gjorde inte mitt intryck av filmen bättre. Jag tycker att det är helt vansinnigt att man ska bli tvingad att genomlida 20 minuter av reklam när man ska på bio. Är det så att de absolut ska visa reklam så anser jag att den ska börja innan utsatt tid för filmen. Då kan de människor som faktiskt inte har bättre saker för sig komma 20 minuter innan och titta på reklam och så slipper resten av oss slösa med vår tid.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback