Hur man är fransk

Onsdag 29/8

Var ute och åt igår, har aldrig ätit fois gras tidigare så det var intressant. Under måltiden njöt vi av operasång av några medelduktiga operamänniskor. Den första sången de sjöng var Sankta Lucia, det tycke jag var trevligt!

Imorse var vi ute och sprang, det var jobbigt! Men sen tog vi ett bad i havet och traskade hem, då var det riktigt skönt att vara jag.


På eftermiddagen var jag synnerligen fransk. Gick till bageriet, hälsade på franska, beställde på franska, betalde med franska (eg europeiska) pengar och tackade på franska. Sedan bar jag hem min baguette under armen - att bära sitt bröd så är ungefär lika franskt som det är ohygieniskt! Som tur var fick jag brödstycket i en påse...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback