Råttor

Söndag 26/8

Igår kväll blev vi hembjudna till våra franska vänner på ett glas vin. Sen gick vi ut och åt. Två krogar, ett franskt gatuslagsmål (bevittnade bara) och en klubb senare avsutades kvällen hemma hos oss. När de franska vännerna gick var klockan redan sju på morgonen.


Gick upp vid halv tolv och traskade en sväng, dock inte till Monaco. Att gå dit tog över fem timmar och eftersom vi skulle möta de franska vännerna på stranden på eftermiddagen blev det en kortare tur. Såg en man som sopade en död råtta, det var väldigt otrevligt av flera orsaker. 1) Det var en råtta. 2) Den var död. 3) Den döda råttan blev sopad på.


För några dagar sedan såg jag en farbror som gick runt med en råtta på axeln. Jag hoppas innerligt att han medvetet hade satt den där. Jag sa inte till honom att han hade en råtta på axeln, borde kanske gjort det. Om jag gick runt med ett skadedjur eller diverse ohyra på mina axlar hoppas jag att någon sagt till.


Legat på stranden på eftermiddagen. Badat i havet, mycket trevligt!


Bokat hemresa till den 5/9.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback