Ska kvinnor få rösta?

Tisdag 4/9

Låg på stranden en liten stund. Städade. Var ute och åt.


Ett fenomen som jag flertalet gånger observerat nere på gatan här i Nice är som följer : kille och tjej kommer i bil. Killen kör. Parkerar på övergångsstället. Slår på varningsblinkers (som om det skulle mildra idiotin lite). Kliver ur bilen. Traskar till kebabstället en liten bit bort. Kommer tillbaka till den knasigt parkerade bilen. Slår av sina varningsblinkers. Ger tjejen mat. Hela tiden har nu hon bara suttit där i bilen och bara väntat.  Var tog jämställdheten vägen? Varför kan inte tjejerna köra eller gå ut ur bilen för att handla mat? Jag tror inre att det beror på inkompetens, jag tror att dessa tjejer håller hårt på könrollerna. Så länge de faller ut till deras fördel. Ska alla ha samma rättighere borde det även medföra samma skyldigheter. Om man anser att man har rätt att rösta borde det vara ens skyldighet att faktiskt hoppa ur bilen och handla sin egen kebab! Visserligen är det säkert lika mycket killarnas fel - de tror säkert att de bör göra detta för sin tjej. Nä tjejer, ska ni rösta får ni allt hålla upp er egen dörr, skjuta in er egen stol och köpa er egen kebab!


Kommentarer
Postat av: yasmine

Där måste jag protestera!
Självklart ska killarna hoppa ut, ställa sig i kö, springa tillbaka o ge kebaben till MIG!

2007-09-06 @ 15:26:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback