Uppdatering

Nu har jag inte skrivit något på länge.  

I lördags var vi på en trevlig födelsedagsmiddag.  

I söndags var vi ute i skogen och hunden tränade på att söka svamp, dessutom passade hon på att springa bort. Väldigt irriterande och faktiskt ganska obehagligt! Hon var borta i en ganska lång stund. Under tiden hon var borta for jag runt i skogen som en galning och ropade på henne. Beklagar om jag skrämde någon svampplockande tant eller så...en yngling (jag använder ordet med viss reservation - fyller ju faktiskt jämt om ett par år typ) med stora Diorsolglasögon i nyllet och en Guccikeps nerdragen i pannan som springer runt i skogen ser nog lite galen ut. Passade på att plocka 5 dl blåbär också (inte medans vi letade efter hunden utan innan).

Vi spenderade eftermiddagen och kvällen med att avveckla en bokhylla, jobbigt som bara den!!!  

I måndags var det franskakurs igen. Det började en ny kille i vår lilla grupp, han kom från ett land långt borta och hade kommit till Sverige förra veckan. Han hade läst lite franska för typ tio år sedan (vilket inte märktes...). Dock kunde han ingen svenska. Jag har verkligen inte generellt problem med människor som inte talar svenska, men när jag har betalat pengar för en kurs i franska så förväntar jag mig att inte behöva bli störd av allt måste översättas till engelska dessutom. Jag förstår faktiskt inte varför man beslutar sig för att läsa en franskakurs i Sverige när man inte kan svenska, hade det inte varit bättre att läsa en svenskakurs istället?! Jag funderar på att ringa och klaga, jag antar att de inte kan slänga ut honom från kursen nu när han redan börjat, men de kanske kan lära sig något för framtida kurser.  

I tisdags vet jag faktiskt inte riktigt vad jag gjorde. Eller jag jobbade ju...men bortsett från det har jag inte riktigt koll. Eller jo jag var ute och traskade med hunden en lång stund.  

I onsdags var jag ute och traskade länge med hunden efter jobbet. Maken bakade en blåbärspaj som var otroligt god!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback