Kläder

Håller på att fixa med tvätten. I vårt hus har vi torkrum. Det tycks alltid vara någon som glömt kvar något plagg där. Jag har lite svårt att förstå hur det kan bli så. Hur kan man glömma just ett plagg? Det är väl få som tvättar bara ett plagg? Om man nu har tvättat bara ett plagg då borde man väl inte missa att ta upp det till sin lägenhet när det väl är torrt. För om man tvättar bara ett plagg är det väl något man tänkt att ha inom en ganska brådskande framtid? Om man tvättat flera plagg är det väl konstigt om man tagit upp alla utom ett? Det sista man gör innan man lämnar torkrummet borde ju vara att se efter så man inte missat något. I ett rum som egentligen är tomt (om man bortser från linor, ställningar och de där torkfläktarna) är det ju mycket lätt att se om man glömt kvar något plagg. Om det nu skulle vara så att alla saker man tvättat har torkat klart utom just ett så skulle jag antingen lämnar kvar alla kläder där nere eller mer troligt ta upp allt och låta det sista lite fuktiga torka färdigt i lägenheten.  

Jag tycker iaf att det är lite märkligt att folk glömmer kvar tvätt där nere. Iofs jag har aldrig sett något fint som varit kvarglömt, det kanske är så att folk medvetet lämnar kläder där för att de inte orkar göra sig av med dem. Det skulle ju kunna vara en trolig förklaring...om det inte vore för att kläderna faktiskt är tvättade. Vem orkar tvätta kläder som man ändå ska göra sig av med? Eller klart man tvättar kläderna om man tänkt skicka dessa till något u-land. Men eftersom tvättinrättningen i vårt hus inte är ett u-land så förstår jag faktiskt inte varför kläderna är kvar där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback