Konsert

Igår var vi på någonsorts körkonsert. Det var olika körer som sjöng olika sånger. Många av körerna var faktiskt riktigt dåliga. Men jag antar att det för många kanske inte är just för att man vill sjunga fint som man är med i en kör, en kör handlar nog för många om så mycket mer. Gemenskap exempelvis och att ha roligt. En fin låt som sjöngs var "När du ler" [en Viba Femba-låt], den skulle passa så bra på en namngivningscermoni eller ett dop. En annan riktigt bra låt var [länk kommer här:] Baba Yetu (som dessutom framfördes riktigt bra, många körer sög, men den kören som framförde den låten var riktigt vass!). Tydligen är det Christopher Tin som gjort den och om jag fattat saken rätt är den till någon sorts dataspel som heter Civilization VI (som säkert ungefär alla utom jag vet vad det är för något, men eftersom jag är ganska totalt ointresserad av dataspel så gör det mig inget, låten är kul iaf!).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback