Semester

Nu har det varit dött här länge. Har helt enkelt inte haft tid. Men så igår fick jag ett sms som vänligt men bestämt påpekade att jag inte uppdaterat bloggen på evigheter så nu ska jag ta tag i den det hela.  

Påsken spenderasde på i vår lägenhet på underbara rivieran, allt var underbart bortsett från vissa saker.  

1) Det som skulle blivit vår första natt där nere för denna gång blev istället en natt på ett sunkigt hotell i Frankfurt.  

2) Det som skulle blivit vår första middag där nere blev istället en superäcklig tysk måltid.  

3) På vårt hus, som ligger inom vad som kallas för något i stil med "Den gyllene rektangeln", var porten trasig. En hemlös tant hade flyttat in och lagt sig till rätta i vårt trapphus. Dessutom hade hon smulat ner efter att ha ätit kex och så hade hon fimpat på golvet. Denna tant slängde vi ut två gånger. Hoppas att hon fattade vinken. Egentligen är det sorgligt. Hon har inget. Jag har mycket. Jag slänger ut henne...inte så mycket Robin Hood över mig direkt. Men samtidigt, hade hon uppfört sig något mer välartat och frågat om det var ok att hon spenderade natten där så hade vår behandling av ärendet troligtvis varit något mer ödmjukt. Nu skrek hon och gormade istället.  

Om man bortser från detta så var semestern/resan hem helt underbar!

Kommentarer
Postat av: yasmine

ÄNTLIGEN!!

2008-04-01 @ 20:54:00
Postat av: Samuel

Nu förväntar jag mig en uppdatering av dig också!!!

:)

2008-04-01 @ 21:58:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback