Väska för 65 000 kr

Läste idag på morgonen i DN om en tant som hade en massa dyra kläder, dyra skor och dyra väskor, en väska som nämndes kostade 65 000 kr. Jag tycker faktiskt inte att det är ok att lägga så mycket pengar på en väska. Visst, jag kanske också har lagt pengar på saker som inte är helt nödvändiga men inte sextiofemtusenkronor. Det är helt sjukt! Tänk vad många svältande barn tanten kunde mättat för de pengarna. Tänk var mycket mediciner fattiga människor på andra delar av jorden kunde fått för de pengarna. Tänk alla liv hon kunde räddat om hon hade lagt pengarna på något bättre än den där väskan! Jag skulle inte kunna gå runt och bära på en väska för så mycket pengar, det skulle kännas som att bära runt på massor med männsikors liv.  

Men sen ska jag väl vara den första att säga att jag inte är den som tänker mest på mina medmänniskor, jag köper saker (nu senast ett par skor som jag gillar, inga speciella eller väldigt dyra, men visst - jag skulle säkert kunnat mätta en hungrig familj istället för att köpa skorna). Men hallå?! 65 000 för en väska?! SJUKT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback