Blogg(bimbo)brudar

Läste i gratistidningen Metro (som jag egentligen inte gillar, men som jag läste för att någon hade lagt den på jobbet) om några unga blogg(bimbo)brudar som tjänade ganska mycket pengar på sina bloggar. Antagligen genom reklampengar från företag som vill tjäna pengar på andra småtjejer, vilket säkert är helt i sin ordning i vissa kulturer... Det har jag inget att anmärka på, är säkert lagligt.

Det jag blir lite fundersam kring är huruvida dessa bloggerskor skattar för sina pengar... Jag skulle gissa på inte! Och om de inte gör det så hoppas jag att skattemänniskorna läste samma artikel i Metro som jag gjorde. Om jag ska skatta för mina pengar som jag tjänar på att bedriva verksamhet som kräver lång akademisk utbildning (och STORA studieskulder) ska banne mig småungar som tjänar bra på strunt skatta för sina pengar! Det ska vara lika för alla!!!

Och om de betalar skatt ber jag att få framföra ett stort tack till dessa fina individer som bidrar till samhället genom att betala skatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback