Pass

Mitt pass är trasigt. Ni som varit trogna läsare av min blogg en längre tid vet att jag blev informerad om att man kunde reklamera passet om det var trasigt. Så detta var vad jag tänkt att gör under gårdagen. Nu föll det sig dock så knasigt att mitt pass hade passerat sitt bäst-före-datum i slutet av januari månad. Det hade jag inte alls koll på... Så jag fick snällt hosta upp de 400 kr som poliskvinnan ville ha för att tillverka ett nytt pass åt mig. På min passbild i mitt förfallna pass ser jag ut som en idiot och tänkte att nu ska det bli ändring på det. Så i några dagar har jag funderat, testat miner och uttryck etc för att kunna prestera en sådan stilig bild som möjligt. Har testat med hakan uppåt, neråt, med öronen bakåt, med sug i blicken, med leende, med leende med tänder, olika mycket vridning av huvudet etc etc. När jag igår kom till polisen konstaterade jag att de förvandlat passansökningsprocessen till en löpandebandsfabrik. Ställ dig här, titta in där, skriv här, betala här, kom tillbaka på måndag, klart. Man skulle inte vrida huvudet, man fick inte se glad ut. Jag blev så förvånad så att resultatet av all min träning bara försvann och på mitt pass som är klart nästa vecka ser jag återigen ut som en idiot...suck! Jag kanske inte blir insläppt i länder med klass...

Kommentarer
Postat av: Johan

Och på mitt passfoto ser jag ut en rymling från nått fängelse... det blev helt bedrövligt dåligt!
och jag har en känsla av att jag säkert tappat bort mitt pass en gång till, jag undrar fortfarande var passet med passbilden där jag ser ut som eminem på har tagit vägen... det vill jag ha tillbaka!

Postat av: yasmine

nu får du väl ändå uppdatera? Du har väl hur mycketsom helst idag att skriva??

2008-03-13 @ 19:59:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback