Vad händer bakom persienner?

Personen som bor i lägenheten under oss har sina persienner i köket nere. Det får man ha. Det är inte olagligt på något vis. Det som gör att jag upplever detta fenomen värt att ta upp här är att personen har haft det i flera veckor nu, iaf två. Dygnet runt är de nere. Varför? Jag har några olika hypoteser:  

1) Personen bedriver någon högst olaglig aktivitet i köket.  

2) Har en väldigt långdragen migrän och klarar således inte av ljus.  

3) Hänger sig åt någon pinsam eller obskyr aktivitet som inte bör bevittnas genom fönstret.  

4) Är död.  

5) Glömt bort att vi faktiskt går mot ljusare tider. Under de allra mörkaste dagarna gör det nog ingen skillnad, men nu är det ju faktiskt ljust några timmar om dagen.  

6) Håller på att renoverar med svart arbetskraft och vill inte att någon ska veta något.  

7) Håller på att bygga om saker som man inte bör röra så mycket, typ bärande strukturer och konstruktioner. Borde vi som bor över vara oroliga?  

8) Genomgått radikal plastikkirurgi och vill inte bli sedd med bandage kring hela huvudet.  

9) Något annat.

Kommentarer
Postat av: Lina

HAHA, väldigt intressanta teorier :P Undra vilket av dem det är egentligen ;D?!

Postat av: Patricia Klinteberg

Ha en fortsatt bra måndag! :)

2008-02-04 @ 17:59:38
URL: http://klintens.blogg.se
Postat av: Yasmine

Jag är chockad!! Vilka är dessa nya människor som kommenterar din blogg. Jag trodde att det bara fanns tre inbitna fans.. Mamma, johan o jag..

2008-02-04 @ 19:45:18
Postat av: mamma

Ytterligare en anledning till neddragna persienner kan ju helt enkelt vara att personen som bor där rest bort en tid.

Dessutom är det en ära att få tillhöra den växande
gruppen "Samuels bloggfans". Mycket intressant!

2008-02-04 @ 21:42:24
Postat av: Samuel

Välkommen nya bloggläsare!!!

Nej nej, personen under är allt hemma, det har jag sett...ytterst suspekt!

2008-02-04 @ 23:46:35
URL: http://samuels.blogg.se
Postat av: Yasmine

Jag kan info om att personen haft persiennerna neddragna sen i sommras! Har bara set dem uppe under sommarhalvåret.

2008-02-05 @ 20:12:05
Postat av: Johan

Med tanke på det Yasmine skrev, tänk om det är så att personen som bor i lägenheten har så kallt alternativt är så snål att han/hon drar ner persiennerna på vintern för att hindra att värme försvinner ut genom glaset? eller nått... väldigt långsökt iof...

2008-02-06 @ 08:31:29
URL: http://jonahs.blogg.se
Postat av: Samuel

Yasmine, nej nej, personen kom tillbaka för ett tag sedan, har hyrt ut till någon/några andra ett tag...

Johan, hm...kanske långsökt eftersom värmen ingår i föreningsavgiften....

Väldigt mysko är det!

2008-02-07 @ 18:13:15
URL: http://samuels.blogg.se
Postat av: mjotten

Jaha, då har jag hamnat i min tredje nya blogg... är ut på bloggenad!! Smyger mig runt i bloggar och letar nya länkar att smyga vidare till...
En utmaning jag hittade i en blogg!! Ganska intressant måste jag säga!!

Angående persiennerna... Kanske denne person bara är lite ljus skygg så som många andra i detta avlånga land (för det är väl i sverige)... Tycker det är ganska vanligt att folk har dessa mörker givare ned dragna hela tiden... tråkigt men sant!!

ha det gott och blogga lugnt

2008-02-12 @ 10:52:52
URL: http://materymjotten.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback